En switch for deg som ikke vet hva du skal skrive i e-poster
En switch for deg som ikke vet hva du skal skrive i e-poster

Føler du at du rett og slett sliter med innholdet i e-poster? At det er utfordrende å hele tiden komme på hva du skal skrive i e-postene?
Det er ikke sjelden jeg hører “jeg må bare finne ut hva de vil jeg skal skrive om”!
Du har kanskje tenkt tanken selv også? En av de vanligste grunnene til at bruken av e-post i markedsføringen blir skjøvet foran deg er at du synes det er vanskelig å vite hva du skal skrive.
I denne artikkelen vil jeg dele et lite triks med deg som vil hjelpe deg ut av denne skrivesperren.
Rita Hinna

Det er ikke bare på sosiale medier du kan få skrivesperre
Jeg tror at det er mye større fokus og snakk om skrivetørke på sosiale medier, men det er en like stor utfordring når det gjelder e-postmarkedsføring. Selv om du leverer innhold på sosiale medier oftere enn på e-post, så skal du ha noe “vettugt” å skrive om.
I jakten på dette, rettes det ofte fokus mot målgruppen og leserne. Hva i all verden har de lyst at jeg skal skrive? Du prøver å vri hjernen på hva du skal finne på å skrive sånn at de som leser e-postene dine syns at det er interessant. I jakten på dette prøver du ut litt av hvert, men blir sjelden klok.
En switch som gjør det enklere for deg å finne innhold til dine poster
Du har så inderlig lyst å sende e-poster som blir åpnet, lest og som engasjerer. Jeg har en enkel løsning til deg. Det blir en liten switch. Ved å snu litt på det og endre på måten du tenker på, vil du skrive e-poster i fleng. Lett!
For det du bør tenke på, er å ha fokus på det som DU er interessert i. Det du brenner for og som du er opptatt av. Dele din kunnskap og kompetanse. For du vil jo ha lesere som liker akkurat de tingene, eller hva?
Denne switchen kan du bruke på alle plattformer du er på, ikke bare på e-post. På denne måten vil du tiltrekke deg de rette folkene og skape engasjement rundt innholdet ditt.
Slutt å tenk på hva leserene dine vil ha, ha fokus på det som du kan bidra med. Da vil du få lesere som liker det som du skriver.

Synes du likevel at dette med å skrive e-poster er vanskelig, kan jeg hjelpe deg på flere måter. Både som virtuell assistent og som e-postmentor.
Related Posts
Hvorfor trenger du en strategiplan, og hvordan lager du en?
Vi nærmer oss slutten av året og det er tid for både evaluering og nye planer. I den …
Hvordan få potensielle kunder til å melde seg på e-postlisten din?
Hvordan få potensielle kunder til å melde seg på e-postlisten din? Du kan ha så mange freebies som …
Businessplaner for Happy Business og min e-postkanal i 2023
Nytt år og nye muligheter. Er det ikke det det heter? I denne artikkelen vil jeg fortelle om …
Søk
Instagram has returned invalid data.
Siste Innlegg
- Hvorfor trenger du en strategiplan, og hvordan lager du en?
- Hvordan få potensielle kunder til å melde seg på e-postlisten din?
- Businessplaner for Happy Business og min e-postkanal i 2023
- Evaluering og resultater Happy Business 2022 – Hva skjedde og hva lærte jeg?
- Hva er en landingsside? Og når trenger du en?