fbpx

Hvorfor bør du fokusere på e-postmarkedsføring?

Hvorfor bør du fokusere på e-postmarkedsføring?

Lær hvorfor du bør fokusere på e-postmarkedsføring

Det finnes mange motforestillinger og innvendinger mot e-postmarkedsføring der ute.  

  • E-post er gammeldags.
  • Jeg vil ikke spamme kundene mine. 
  • E-post er ut. Det er på sosiale medier det er viktig å være.
  • E-post er så masete. 
  • Jeg føler jeg tigger når jeg skal selge på e-post.

Smilende virtuell assistent som er fornøyd med resultatene kundene får ved å bruke e-post som et markedsføringsverktøy.

I dette blogginnlegget gir deg noen grunner til hvorfor du skal markedsføre deg på e-post.  For jeg mener oppriktig at det er mange som kan øke salget til bedriften ved å være mer strategisk og systematisk på e-post.

Fakta om e-postmarkedsføring
E-post har eksistert siden 1970 tallet og kommer sannsynligvis aldri til å forsvinne. Det har vært en massiv utvikling fra e-posten ble født til nå, og mulighetene kommer garantert til å utvikles videre.

Om vi tar en kikk på tall, så vet vi at 85 prosent av alle som bruker internett verden over, bruker e-post. For å gjøre en sammenligning så er 62 prosent av de som er på nett aktive på sosiale medier. Dette fremgår av en ny undersøkelse fra Ipsos.

Dette viser at det er enda flere mennesker å nå på e-post enn det er på sosiale medier og at det ligger stort potensiale i å bruke e-post som en markedsføringskanal. 

Har du hørt dette? Som bedrift MÅ du være tilstede på sosiale medier!

Det er mindre sannsynlig at du har hørt dette, men nå har du det: Som bedrift MÅ du være tilstede på e-post!

Sosiale medier vs e-postmarkedsføring
Sosiale medier er på en måte et utstillingsvindu. Du viser frem deg selv og øker bedriftens synlighet. I postene dine lar du følgerne dine bli bedre kjent med både deg og bedriftens varer og tjenester. Det er også et fint sted å skape dialog og bygge relasjoner.

Om du skal være strategisk på sosiale medier, bør du være tilstede hver eneste dag. Et nytt innlegg, svare på kommentarer og engasjere deg på andres profiler.

Det er bare en hake.
Du har ingen kontroll på hvem som ser innleggene dine. Det er ingen garanti at alle som følger deg ser innleggene dine, og du vet heller ikke hvem eller om det er noen nye potensielle følgere som får opp innlegget ditt i feeden sin.

E-post er så mye mer enn en salgskanal. Når potensielle kunder registrerer seg for å være på e-postlista di, så forteller de deg egentlig at de synes dine produkter og tjenester er aktuelle og interessante for dem. De vil vite mer og tror at de vil lære noen av deg.

Sannsynligvis har du laget en pdf, en video eller lignende som potensielle kunder kan få på e-post. Når kontaktene dine har gitt deg sin e-post, er det fordi at de synes det du har laget er verdifullt for dem og de har bedt om å få det. Dine potensielle kunder ønsker og forventer å få flere e-poster fra deg. Det er jo dette som er normalt.

Å få flere e-poster.

Når du sender en ny e-post, så vet du at alle som er på e-postlista di vil få denne mailen. Det er ingen algoritmer som styrer hvem som får gleden av å få den. Den havner i innboksen til alle du sender den til. Enkelt og greit.

Om du tar i bruk e-post på riktig måte, så er jeg overbevist om at du får gleden av både gode samtaler og økt salg.

Hvis du tenker dette: 

  • Jeg må virkelig komme i gang med nyhetsbrev.
  • E-postmarkedsføring er ikke så dumt.
  • E-post er like viktig som sosiale medier.
  • Når jeg gir verdi på e-post vet jeg at mottakeren blir glad hver gang jeg sender en e-post.

Føler du deg usikker på hvordan du skal komme i gang, eller ønsker du bedre resultater på e-post enn det du har i dag?

Jeg kan hjelpe deg.

Sammen kan vi lage en god strategi og plan for e-postene dine. Dersom du ønsker, kan jeg også hjelpe deg med utforming av nyhetsbrev eller å automatisere.

Ta kontakt, så tar vi en liten prat.

Om du er klar til å starte med e-postmarkedsføring selv… Go for it! Det er ikke noe å vente på 🙂

Ta kontakt så tar vi en liten prat!

Leave A Comment

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.